joi, 22 octombrie 2009

Trafic

Stau in pat si imi iau cina - doi covrigi cu sare. C-a trebuit sa plec la intalnirea echipei de marketing fix intre orele cand se servea cina pe-aici. Asta e. Bine ca-mi plac covrigii. Beau Cola light. Asta ne-au dat azi la pauza...Tot naspa e...ca toata Cola de la noi...
Azi in metrou erau doua tipe ce stateau jos, eu fix in dreptul lor dar in picioare. Citeau. Ambele la paginile 16-17. Citeau carti din colectia Adevarul. Una Doamna Bovary, alta Anna Karenina. Tipa de langa mine citea Elevul Dima dintr-a saptea. Eu...citeam regulile de calatorie in metrou.
Dar voiam sa zic de trafic de fapt. Am plecat pe la 6 fara 20 spre Unirii. Pe jos pana la Aviatorilor, evident, prin parc. Era un trafic al dracu' pe Kiseleff. Mi-am adus aminte de ce acum 3 ani am hotarat ca nu o sa ma mai urc in RAT B decat in cazuri de urgenta maxima si atunci cand masina aia chiar ma duce mai repede la locul unde vreau sa ajung. Ajung si la semafor, realizez ca era oprit traficul. Politie, aia nu se miscasera deloc 7 minute cat mi-a luat mie sa ajung la Arc de la Agronomie. Evident ca au inceput si claxoanele fix cand tocmai trecusem de marele sir. A fost nevoie de un idiot sa claxoneze si-au inceput toti. Unii tineau apasat non stop, altii, isi etalau simtul artistic si il foloseau ca instrument muzical...apasat scurt, scurt, scurt, lung, si de la capat. Fiecare pe melodia lui. Dupa ceva minute le-a trecut. Baiatul de la Brigada speciala de nustiuce se amuza si el de situatie. Oamenii deveneau nerabdatori. Trece in 2-3 minute. Imediat. Si trece si americanu'. Duca-se.
Ma tot gandesc la problema asta cu traficu' infernal din B. Am cateva idei geniale. In primul rnad biciclete. Multe. Si deci piste serioase. Deci restrictionat sau chair interzis traficul automobilele pe anumite strazi. Exemplu: Pache Protopopescu. Exista RATB, tramvai si 311. Daca nu ar mai fi masini ai ajunge in maxim 10 minute la Rosetti. Si fara masini, pe strada sau parcate s-ar putea face piste la modul serios. Si ajungi acolo cu masina, daca ai, o lasi in parcare (care ar trebui sa existe - am si ptr asta solutii) si iei RATB-ul, ca nu te-a facut ma-ta-n masina. Si iti misti fundu' si faci micare. Da' romanu' lenes. Tre' sa parcheze la 5 secunde de unde are treaba. Sau mergi pe jos. Sau ai bicicleta undeva pe masina si o iei si mergi prin oras. Sunt constienta ca Bucurestiul e oras mare (e al 6lea din EU dupa populatie, nu stiu al catelea e dupa suprafata, oricum e mare) si asta face dificil mersul cu bicicleta ca mijloc de transport acasa-work pentru unii. Dar se poate stabili o zona (in partea centrala, sau eventual dupa vechea organizare, cu cele 7 bariere ale orasului) care sa fie bike friendly. Solutii ar fi. Si idei.
In plus, ar trebui incurajat din partea autoritatile sa se utilizeze transportul in comun. Dar asta ar insemna sa rezolve si ei mersul de cacat pe majoritatea liniile. Metroul sa vina la maxim 2 minute, autobuzele ceva mai rar, dar oricum, 5-7 minute, autobuze de noapte. Si ar trebui ca tramvaiului sa ii fie acordat mult mai mult interes. Am vazut un documentar ca in Franta au inceput sa reactiveze linii de tramvai pe care le cam lasasere in paragina. Au realizat ca e cel mai bun mod de a proteja mediul si de a oferi servicii bune de transport. Pentru ca da, desi e vorba de comfort si de satisfactia ta de calator, e vorba si de mediu. Ca-n curand o sa ne ducem dracu' cu totii. Cu tot cu masinile noastre.
Asa...cu parcarile. Ma gandeam ca se pot folosi spatille deja existente daca s-ar face fie parcari subterane (imi zicea fratele ca asa a vazut in Paris), fie la suprafata, pe 2 nivele macar. sau un demisol, si 2 nivele. Si automat intra mai multe masini. Ar arata mai ciudatel, dar se rezolva cu ceva design. Dar trebuie investitii serioase ptr idei d-astea geniale de-ale mele.

P.s. Mi-am amintit ce voiam sa scriu. Cu ce am ramas azi de la curs.

Banc.

Care e diferenta dintre un bou si un taur?
Boul e sotul vacii. Taurul e amantul.
Dar de ce nu e taurul sotul vacii?
Da' ce e bou?

Am ras. Zau. Banc de zootehnist.
Din asta am ramas cu ideea de boul e un idiot ca se alege doar cu nazurile vacii, iar taurul o fute.

The end

PS2. Mi-am amintit ca de fapt lapostul asta trebuia sa zic de ce o sa fac eu cand imi voi lua bicicleta. In o luna, la anu' sau peste 5 ani. Candva imi voi lua. Si atunci voi fi extrem de injurata (chiar daca nu se va sti cine e autorul, cred, sper. Dar vor fi injuraturi). Asa. Avem pistele de biciclete, facute aiurea in mare, dar exista. Asta inseamna ca pe ele tre' sa mearga biciclete (si in unele cazuri si oameni, ca-s comune). Dar de cele mai multe ori pe minunatele piste se gasesc masini. Parcate. Ca, deh, nu-s locuri de parcare in B, si fiecare o lasa pe unde gaseste. Ii inteleg intr-o anumita masura si pe ei. Dar asta tot nu-i salveaza. Asa ca atunci cand voi iesi prima data cu bicicleta mea prin Bucuresti, voi avea la mine niste stickere/etichete pe care le voi lipi fix pe parbrizul masinilor parcate pe pista. Fix in dreptul volanului, ca sa ii deranjeze cand conduc. Si ca sa fie si mai enervant, o sa aleg etichete d-alea de hartie care daca incerci sa le dezlipesti se rup. Si o sa mai scriu si mesaje de bine pentru minunatii soferi. Si poate asa data viitoare se vor gandi de 2 ori cand vor parca in dreptul unei piste, sau fix pe pista. Pai ce dracu', imi place sa se respecte regulile. Si multi bucuresteni se comporta ca niste animale. Asa ca ii voi dresa.

2 comentarii:

No Mo' spunea...

1. Cand te inveti cu curu-n masina, e greu sa te dezveti.
2. Deja fac 30-40 de minute pana la serviciu... cu bicicleta as face o ora jumate.
3. Bucurestiul... cu strazile lui, cand au fost facute ele... nu se gandea Ceausescu, ca se va ajunge la numarul de masini actual. Strazile sunt insuficiente.
4. Daca nu ar fi atata inghesuiala in metrou, cred ca m-ar tenta. Am mers 7 ani cu metroul si mi-a ajuns pana peste cap. Sunt satul de inghesuiala, coate, genti peste fata, bataie pe scaune, nesimtire si transpiratie. In masina ai muzica, poti fuma... si-n plus, sigur prinzi loc jos.
5. Parcari supraetajate sunt... si la magazinul Unirea, si sub TNB, Opereta, Intercontinental... e o maaaaare parcare subterana. Dar e cu plata :)) Si cine sta sa dea 2,5 lei pe ora, ma? Sunt destui care au abonamente... dar astia care vin sa stea 2 ore... sa dea ei 5 lei la parcare? Pai benzina cu ce mai baga? :))
6. Foarte amuzanta partea cu claxoanele :)) Am ras bine. De ce unii cred ca daca ei claxoneaza se deblocheaza intersectia?

/c. spunea...

Ai dreptate. Cam la toate punctele. Ar fi solutii totusi.
Si de Ceausescu nu vreau sa vorbesc. A futut in cel mai mare stil orasul asta, cu blocurile lui.
Cu metroul se rezolva foarte usor daca ar introduce mai multe garnituri.
Ma refeream la alt fel de parcari supraetajate...asa mai de cartier.
Hai ca mi-am amintit de cea mai geniala idee a mea. Legat de masini, biciclete si piste :)))