luni, 5 octombrie 2009

Alcool

Dupa cum mi-am promis - postul despre alcool!

E mult de zis. Incep cu minunatul slogan: "Alcohol, alcohol, alcohol, alcohol. Hemos venido a emboracharnos. El resultato nos da igual!”. Evident, de la spanioli. Prima data l-am auzit pe vas, in drum spre Tallinn. Nu intelegeam absolut tot ce ziceau, dar asta a fost imnul croazierei. M-am intors in Copenhaga cu gandul ca tre' sa il mai aud. Dar nu stiam ca de fapt este imn de betie. Adus de spanioli in Copenhaga. si peste tot in lume pe unde sunt spanioli, de fapt. Cand voi gasi filmuletul pe calculator il voi uploada pe youtube. :) Imi aduc aminte ca dupa Fakta Tour (voi povesti si despre asta), dupa ce s-a inchis barul facultatii, au cantat mai mult de juma' de ora in fata barului cantecul asta, si alte de genul. M-am plictisit de atata cantat si am plecat acasa. Ei s-au dus la alta petrecere pe undeva.

IMNUL! (Surprins in ultima zi de A-vej din semestrul de primavara, pe 12 iunie 2009)



Fakta Tour. Trademark. In 2009 s-a organizat a doua editie in Copenhaga.
Se pare ca la origine este un obicei al catalanilor: la ziua de nastere se face grup mare si se merge din bar in bar unde se bea cate o bere, sau ceva alcool, cat mai repede. Pe acelasi sistem, Fakta Tour inseamna mers pe bicicleta, in grup, pe la 6 supermarketuri Fakta (au berea cea mai ieftina, Dansk Beer, 0,33 l, vreo 2-3 kr. La editia din 2008 a participat un roman, Bogdan, apare pe undeva pe filmare. La cea din 2009 am fost eu reprezentantul Romaniei. Anul asta organizarea a fost mai buna. Fran, a invatat din greselile de anul trecut. Aveam harta cu locatiile, s-a lucrat pe grupulete de maxim 5 persoane. Un reprezentant al grupuletului intra in magazin si lua bere pentru toti. Se pastrau sticlele de bere, iar la urmatorul se duceau la reclicat in magazin, se obtinea reducerea si se lua berea. Eu am dat 11 kr pe 5 beri. S-a baut undeva vizavi de magazin, sau undeva mai retras, nu chair in fata. Pentru a evita sosirea politiei. Tot au venit si ne-au insotit putin de la al 5lea Fakta la al 6lea. Care de fapt a fost un Netto Døgn, pentru ca Fakta-ul de langa se inchisese (era trecut de 8). Eu am fost desemnata persoana care cara sticlele de bere in cadrul grupului meu. Cand mergeam spre al 4lea, am dat rateu si-am cazut - am spart vreo 3 sticle. Ups.
Ca dezavataje pot sa mentionez lipsa unei bai. Am fost nevoite, noi fetele sa utilizam ceva tufisuri (din curtea unei biserici). Comuniunea cu natura, uiti de inhibitii :)) Al 4lea Fakta era langa un camin - am folosit camera unui coleg. Se poate pune la chestii bune, mai vezi cum sunt camerele de camin din alte locuri, mai discuti cu oamenii, mai vezi privelisti frumoase/
Alte avantaje? Pai cand bei atat ajungi sa devii foarte prietenos cu oamenii.am cunoscut o gramada de persoane noi. Plus ca e o mare provocare. Daca poti sa faci asta poti sa faci multe apoi. Si te testezi cat de rezistent esti. Si sigur se mai gasesc.
La final s-a mers de unde s-a plecat - A-vej - barul facultatii. Si s-a baut iar. A fost o zi/seara/noapte frumoasa.

Aici filmare de la prima editie din 2008



Altceva despre alcool? Da. Pai principalele tipuri de alcool din Dk. Bere, Sommersby Apple Cider, Fisk, Schnapps. Le iau pe rand.

Berea mi s-a parut naspa. Asta a fost primul meu gand cand am gustat. Cel putin aia din A-vej asa era. Era si ieftina adica 15 kr, la draught, adica vreo 7-8 lei. Faza buna e ca erau 688787 tipuri de bere, si daca aveai bani beai si bere buna. Carlsberg Elephant mi-a placut cel mai mult si era si cea mai buna combinatie calitate-cantitate-pret. Plus alcool 7,5%. Cand majoritatea aveau sub 5%.

Cidrul. Ah, my love. Eu am crezut ca asta era podus importat, adus de la americani. Eram convinsa. DAr nu. Acum o saptamana am aflat ca este de fapt produs danez, de Carlsberg. A fost introdus pe piata in 2008. Sortimentul de pere a fost introdus anul asta in martie. Practic am fost acolo cand s-a lansat. dar eu nu stiam. Daor am vazut ca intr-o zi a aparut si cidru de pere, care era cu mult sub calitatea celui de mere. Daca vorbim de cidru de pere delicios, aleg oricand Rekordelig, cidru suedes, cam tot cu 4,7% alcool, dar mult mai bun la gust, si cantitate de 500 ml, fata de 330 la Sommersby. Ii duc dorul.

FISK! Asta e adevarata dragoste. Marina mi-a dat prima data sa beau. In weekend trip. Se bea in shoturi. 10 kr. Am zis ca e oribil. Gust de pasta de dinti mentolata, cu lemn dulce (liquorice - aroma preferata a danezilor) si cu alcool (vodka mi se pare). Apoi simti alcoolul cum se duce prin corp, prin vene, si te energizeaza, nu te imbata, aluneca. Si mai vrei. Si apoi devine dragoste.

Schnapps. Asta e chiar oribil. Se bea la sarbatori. In cantitati industriale. Tot in shoturi. Nu pot sa descriu gustul. cert e ca te imbeti bine dar frumos de la el. Am baut cu ocazia pranzului traditional de paste. Cica dupa fiecare fel de mancare, se bea unu, doua, trei, cate poti din asta. si bagi iar mancare.Care e de fapt un mix de multe chestii care nu prea au mare legatura una cu alta.

Acum poze.











Niciun comentariu: