luni, 9 noiembrie 2009

Tigani

Ma urmaresc tiganii. Bine, nu am urmaresc la propriu, dar vad tare multi in ultimul timp, ultimele zile adica. A-nceput de sambata. Cred ca era sambata, adica asa mi-a ramas intiparit in minte, dar acu' stau si ma gandesc ca e posibil sa fi fost ieri, desi pare ca a fost sambata. Dar nici nu mai stiu...habar n-am...au fost multe zilele astea. Deci, sa zicem ca sambata. Eram la metrou pe linia Dristor - Eroilor, in metrou d-ala vechi si fix la bara din mijloc se posteaza o fatuca si-un tiganus de maxim 5 ani si baga la cersit. Ea in genunchi cu spatele la mine, ala mic si el pe-acolo. Eu-mi vedem linistita de observat oamenii de vizavi, ca de obicei. Cand il vad p-ala mic in genunchi in fata mea!! Sa mor nu altceva. Eu-s heartless cand e vorba e astia de cersesc. Nu tin minte sa fi dat vreodata bani. Nu pot. Ca nu pot sa le dau din toata inima, nu pot sa nu ma gandesc ca poate nu-s chiar asa jerpeliti cum par, ca poate se lafaie in bani. Dar pe partea celalalta ma gandesc ca poate sunt. Si uite asa sunt mereu in lupta cu mine cand vad d-astia pe la metrou, pe strada. Dar nu le dau, ca nu vreau sa fac ceva din impuls, vreau sa dau oamenilor cand o sa simt eu ca fac ceva bun. si oricum ideea asta de a cere asa, cu mana intinsa, mi se pare oribil de urata, injositoare. Nu pot sa le dau. Si-l ma vad cu asta in fata mea, ma uit la el, fac nu din cap si pleaca, lasandu0ma sa ma uit la el. A luat vreo 4-5 lei. Dintr-un vagon. Sigur ies peste 20 de lei la un tren. Nici nu vreau sa ma gandesc cati bani scot astia pe zi.
Si ce treaba au cu tiganii? Pai astia erau negri, evident. Faza e ca mi-a ramas intiparit pustiu cum statea in genunchi pe la fiecare prin metrou. Si mi-au ramas in minte gandurile legate de tigani. Si apoi numai tigani vedeam, din tramvai, iar pe la metrou, azi la masa - un coleg de curs de consultanta. Ma urmaresc!!
Faza e ca eu n-am nimic cu tiganii. Bine, i-as omori pe-aia de fura, pe-aia de-s nenoriciti si nu stiu sa munceasca pentru bani. Da in general, ei tiganii, ma fascineaza. Imi plac. Mor cand ii vad pe caldarari, pe lingurari, pe lautari si care or mai fi. Stiu ca am vazut mai demult un documentar cu tigani, despre tigani. Si vorbea un lingurar ca ei ii reneaga pe cocalari, aia de fura, ucid si care in general fac de rusine tiganii ce se tin de traditiilor lor. Si femeile, au o frumusete numai a lor. Is dati dracu'.

Un comentariu:

worsakeend spunea...

mie nu-mi plac tigani..cu riscul de a parea cel mai ingust om..cred k m-as putea lipsi foarte bine de existenta lor :P