miercuri, 4 noiembrie 2009

Silent Strike

A scos primul album in 2005, pe final de an. Habar n-aveam de cine e Silent Strike. Sau de muzica de genul asta. Nu puteam asculta doar sunete. Prima aparitie a fost pe "Sabotaj". Pe Myspace-ul lui scrie ca muzica pe care o face se incadreaza in "idm, electronic, trip-hop". O fi. Nu-s mare experta in electronice. Silent Strike mi-a deschis apetitul pentru asa ceva.

Cam asa e povestea. Era sfarsit de 2005. An foarte misto cu multe albume foarte tari aparute, sau multe albume care mi-au fost mie pe plac - Chei verbale, Dificultati tehnice, Schimbari si Secretul din gradina. Ce putea sa mai apara? Apoi vad un post pe un forum, urbanrecords, parca, despre Silent Strike. Care e un tip, Ioan Titu, ce face muzica pe calculator, electronica. Am remarcat modul in care cei care postau scriau de el si am devenit curioasa. In plus, avea feat cu CTC. Gasesc pe undeva pe odc albumul. Multumesc celui/celei ce l-a tinut la share. Si-ascult. Mai mult pe-aia cu CTC. Decid: Da, dragut, dar nu-i pe genul meu. Si trece timpul...
Undeva prin aprilie-mai 2006 ajung la Campina la o mica plimbare cu trenul si iesire din Bucuresti. Era intr-o miercuri. Si plimbandu-ma prin orasel ajung la magazinul de muzica, Diverta. Acolo ce gasesc? Silent Strike - Silent Strike EP. Nu am mai avut niciodata o stare ca aia. Am pus mana pe cd si nu am mai putut sa ii dau drumul. L-am cumarat. 29,99 lei. Mult pentru un album la vremea aia. Nu a mai iesit din cd player cateva saptamani bune de la acea zi. Asa am devenit fan Silent Strike. For life.

Pana acum a scos 3 albume. 2 solo, Silent Strike EP in 2005, Alb in 2009 si 3am in 2008, in colaborare cu Alex Harding si Lucian Ban, un saxofonist si un pianist, amandoi romani plecati in State. Colaboreaza cu La Strada Music si albumele se pot comanda de acolo. Am vazut ca inca se mai gasesc prin magazine, desi stiam ca primul cel putin a fost comercializat doar online...



Silent Strike e un alt fel de experienta. De la artwork, la mod de prezentare la sunete. Si te indragostesti. Eu, cand am cumparat primul album am fost prinsa de ambalaj. In primul rand, la SS EP si la 3am a existat un tiraj initital de 1000 exemplare, cu ambalaj si artwork altfel decat la un cd normal. Ambalajul la Silent Strike EP este in perfecta concordanta cu continutul. 1000 de copii, din care eu am doua, 0295 si 0696. Insertie de plumb in cotorul cd-ului, stantata cu "silent strike", coperta fata decupata cu laserul, stencil pe coperta spate. Totul handmade.

3am e iarasi altfel. Este ambalaj din plexiglass si atat. Scris cu laser. Bun de pus in vitrina ca bibelou.

Alb s-a vrut a fi altfel, dar pe partea opusa. Este simplu. Coperta din carton, artwork simplu. Ce il face sipe asta unic e ca pe langa cd-ul propriu zis, cu albumul, mai exista un mini cd cu piese scurte. El cu asta se ocupa - muzica pentru reclame, filme, etc. Un om care reuseste sa traiasca din muzica si sa faca ce ii place.


Ce am mai remarcat eu...toate albumele SS au 17 piese. Nu stiu cat e coincidenta. Tind sa cred ca totul este extrem de bine calculat. Primul album este asa. Piesa de rezistenta este Echilibru, cu CTC care este si a 9-a. Trebuie remarcat ca la cele doua albume solo Silent Strike si-a pastrat in mare aceleasi persoane cu care a colaborat. Ada Milea, Maria Radu, CTC/Deliric. Plus altii din mediul electro. De cand am auzit Echilibru am zis ca pentru mine albumul perfect ar fi CTC pe beat-uri de Silent Strike. Si se pare ca parte din vis se va realiza, avand in vedere ca Deliric va scoate album cu Silent Strike.

Si acum ceva muzica. Imi e extrem de greu sa pun una. Sau una de pe fiecare album. Asa ca voi pune cate 3 de pe fiecare album.

Silent Strike Ep - prima, cea din mijloc si ultima piesa.






17 silent strike - Dream is destiny mft


3am


Silent Strike - 03 off course



Silent Strike - 06 asian paper circus



Silent Strike - 12 the trip


Alb


Silent Strike - Solitude



Silent Strike - Raze



Silent Strike - Primavara


Si un bonus... o piesa dinainte de iesirea albumelor.


20 Silent Strike - Bonus Negativus


Si ca extra bonus. Piesa Words kill people a fost aleasa ca fundal sonor pentru campania Sibiu - capitala europeana. S-a facut si-un clip. E pe youtube. Iar Silent Strike mai avea o piesa, tot de pe primul ep ce aparea in o reclama la ceva medicament.
Ascultand muzica am dat peste un film, Waking life. In piesa "Dream in dstiny" sunt cut-uri din film. E ...interesant. Si greu de vizionat. Oricum, merita aruncat un ochi pe imdb macar pentru a citi despre. Eu as zice chiar vizionat. Are la baza ideea de lucid dreaming.
Pe Alb e o pieasa, Delysid, unde apare un cut "I got this terrible panic, because indeed, I was gonna seize to exist. And I got the panic which is the panic which preceeds the psychological death". E citat dintr-un documentar despre LSD, Hoffmann's potion.

Dupa ce m-am uitat la el parca-mi venea sa bag niste lsd. E foarte misto prezentata toata povestea. Si sa vezi nsite mosulici cum vorbesc despre starile si experimentele lor si cum li se lumineaza fata cand vorbesc de ceea ce au descoperit ei...e uimitor.

Niciun comentariu: