duminică, 6 septembrie 2009

Fuborg Green Test

Am fost la Tuborg Green Fest. Asta pentru ca am avut vizitatori din Timi. Si s-a nimerit sa fie perfecta venirea lor in B. ptr ca am avut un week-end super, cu muzica, plimbari, descoperiri legate de Bucuresti si buna dispozitie.
Acuma, insa am o mare problema. La festival a fost un amestec de genuri - electro, rock si jazz-soul-hip-hop-funk., toti straini, vazuti in 2 seri, vineri si sambata, pe numele lor in ordinea intrarii pe scena The Crystal Method, Chicane, The Herbaliser si Guano Apes. Si marea me dilema e ca nu stiu pe ce muzica sa ma dau. Sa zicem ca ascult Hip-Hop mai mult si asta as vrea sa vad si live pe cat posibil, si asta as vrea sa ascult si in locurile pe care le frecventez. Bine, nu mereu, vreau si diversitate, si de aia am si fost la festival. Sa experimentez. Bine si ptr ca era Tuborg organizator, si orice e de origine daneza, tre' sa incerc. Cred ca am facut o mica obsesie ptr DK. Problema mea e ca nu stiu pe ce sa ma dau. Am observat ca daca vrei hip hop esti degeaba. Aia de canta nu prea le iese remuneratie, deci ramane doar hobby si placere, iar eu de as vrea sa ma distrez pe hip hop pot doar sa o fac acasa, evenetual, la un fel de private party, Bucurestiul nu imi ofera multe variante. Asa ca raman electronica si rock-ul. In prima seara, vineri, la seara "elektro" (cum scria in ziar :))) a fost tare. Pe moment si m-a parut ok. Vineri ti-as fi zis ca ma dau pe electro. Sunt multe subgenuri, am de unde alege. Dar am vazut sambata ca rock-ul are mai multi adepti pe la noi. Si culmea, ca era la concurenta ca Romania - Franta, si se stie ca romanul e mare microbist. Ei, Guano Apes au fani. Ah si ce fani. Mi-am gasit sot, un punker cu creasta roz. L-as fi luat acasa, sa-l pun drept bibelou. Ah...avea si tenesi portocalii. Cam multe pierce-uri, si cam prin multe zone vizibile (oare cate avea prin alea ascunse ;))) Dar ah...cand ma gandesc la el :inlove: Daca ma gandesc mai bine, pe punker l-as fi luat de amant, pentru ca apoi l-am vazut pe Dj Ollie Teeba prestand si m-a prins. Si prinsa am ramas. I'm a sucker for dj's si pentru englezi si accentul lor. Si Olie asta le avea pe toate. Uh, si e si cunoscut. Clar il las pe punker de bibelou/amant :))) (note to self - "what are you a sucker for?"'
Revenind la concert, iarasi un ah pentru Sandra Nasic - o fi ea nemtoaica si eu am ceva ce ma ma face sa resping nemtii, habar nu am de ce sunt asa,si sa nu imi placa by default - dar fata asta era sexy rau. Dar nu ma mai duc prea curand la concert rock. Prea zgomotos, prea nebunie, dar fun.
Si sa revin la ce gen aleg...pff..habar nu am. Chestia asta cu alesul e un fel de inside joke de-al meu cu mine. Care are ceva radacini in cum te schimbi de-a lungul timpului si cum iti schimbi preferintele. Iar aici este vorba de cum iti schimbi preferintele muzicale. Si pot fi exemplu - cand am dat de muzica tindeam spre rock, si probabil asta as fi ascultat si acum daca aia de la Parazitii nu ar fi scos genialul video la "In focuri" - nu as fi stat sa ma chiorasc la tv de fiecare data cand era difuzat clipul, nu as fi ascultat albumele lor. Si tot asa nu as fi ascultat tot ce am ascultat pana astazi. Si probabil nu as tinde ca acum sa ma dau pe muzica electronica (si nu bum bum bum non stop, ci ceva mai soft, mai chill, mai amestecat cu alte genuri, dar totusi apartinand ramurei electro). Deci,bottom line, am inceput cu rock, am trecut la hip hop, am dat de soul, funk, si alte genuri din care samplau baietii, si acum ma vad indeptandu-ma spre electro. Oare ce voi asculta la batranete? Oare voi mai asculta ceva?


Si totusi, ca sa revin la minunatul titlu de post. Cand stateam si ascultam, inhaland praf in cantitati industriale ma gandeam eu de ce ii zice "green". Adica bine, o fi tendinta sa fii ecologist, mai ales ca vin din DK si astia tind sa fie disperati cu organicul si cu a fi verde, a trai in mod sustenabil, a salva planeta, etc, dar unde era durabilitatea aici?? Gazonul s-a dus de tot, daca mai ramasese ceva dupa Madonna, plamanii nostrii - distrusi, hainele negre, adidasii mei nregi - albi, plus daca ai fost norocos si un cot in burta, nas de la rockeri si pogo-ul lor, plus poluarea fonica, mai ales pentru aia de locuiesc in zona si sigur nu-s multi doritori de rockareala, electronica. Plus electricitatea, plus plasticele care erau de fapt gazonul acum, plus hartia folosita degeaba ptr flyerele festivalului. Risipa multa. Dar muzica buna. Compromis. Bine, acum cred ca m-am prins de ce green, ptr ca astia de la tuborg au directori buni de marketing care au asociat imaginea tuborg cu verdele, si implicit cu miscarea asta de salvare a planetei. Smart move. Ne imbatam, ne facem muci, dar salvam lumea - ca sa putem bea mai mult.
Dar nu prea conteaza astea ca oricum eu zic ca vom muri curand, ori de foame, ori de la incalzirea globala. Deci hai sa ne bucuram de ce prindem. Si weekend-ul asta a fost super. Herbaliser au fost bestiali. Long live good music!

Niciun comentariu: