luni, 18 iunie 2012

vecinul cu crucile

Sambata noapte pe la vreo 1-2 dimineata ma duceam sa dorm si am zis sa scot capul pe geam sa vad ce-mi mai fac vecinii. asta mi-e obiceiul de cand eram micuta. stau pe geam noaptea tarziu,la aer si ma nmar luminile aprinse la ore tarzii. fiind sambata erau cateva. la un moment dat observ undeva in lateral, la etajul 4 ca era cineva intr-o camera cu lumina aprinsa. era un tip, la bustul gol ce parea sa se pregateasca de culcare. ma apuc sa il urmaresc. isi punea tricoul pe el. parea bine facut, undeva pe la 25-30 ani am presupus eu. apoi vad minunea. omul statea cu fata spre geam, jumatate din el se vedea, jumatate era innspre perete si se inchina. cu spor. a stat cu palmele impreunate, ca la raguciune, apoi s-a inchinat, apoi a facut o plecaciune, a mai impreunat palmele, in ca o plecaciune, inca o cruce, apoi a stins lumina si s-a bagat la somn. eu nu-s cu biserica, nu ma inchin, nu am treburi d-astea si nici icoane in casa pe pereti si nu ma asteptam sa fiu martora la asa ceva. apoi am gandit ce naiba face el cu icoana pusa spre nord, ca spre nord se inchina... apoi mi-a trecut si m-a dus sa dorm si eu.

Niciun comentariu: